Jakie prawa ma pasażer lini lotniczych

Podróżując samolotem musimy dowiedzieć się jakie mamy prawa w związku z naszym przelotem. Jakie odszkodowanie możemy dostać i do czego ammy prawo kiedy nie z naszej winy następuje np. opóźnienie lotu itp. Do uznania reklamacji za uszkodzony bagaż, wymaga się stwierdzenia tego uszkodzenia przez niezależnego eksperta. Reklamacje dotyczące bagażu są przyjmowane wyłącznie bezpośrednio po przylocie. Kiedy nasz bagaż zostanie zniszczony, lub zgubiony, dostaniemy jedynie nową walizkę za niego, a nie zwrot jakichkolwiek pieniędzy. Jeśli nasz lot się opóźnia, i opóźnienie będzie wynosić co najmniej 2 godz. Powinniśmy otrzymać bezpłatne posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godz mamy prawo do zwrotu kosztów biletu lub lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu. Gdy samolot ma dobę opóźnienia, należy nam się także bezpłatny hotel i transport do niego. Odszkodowanie nie przysługuje, jeśli przewoźnik dowiedzie, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu zostało spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, których nie można było uniknąć mimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków np. strajk czy wybuch wulkanu.

Leave a Reply