Reklamacja

Jeśli kupujemy coś w sklepie i dana rzecz się nam popsuje, możemy skorzystać z dwóch rodzajów reklamacji. Pierwszą jest gwarancja, którą dany produkt jest objęty, a druga z przepisów o niezgodności towaru z umową. I to właśnie ona zazwyczaj jest korzystniejsza. Gwarancja jest dobrowolna, i mamy prawo do jej naprawy, wymiany na nową, a jeśli to nie jest możliwe do obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. O tym, że mamy prawo skorzystać z przepisów konsumenckich, czyli reklamować coś w ciągu dwóch lat od zakupu, sprzedawcy już nas nie informują. Jeśli kupiliśmy rzecz używaną, możemy domagać się jej naprawy lub wymiany na sprawny towar. Jeżeli wada jest istotna a naprawa lub wymiana są niemożliwe lub zbyt kosztowne, możemy zażądać obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. Pamiętać musimy również aby zachowywać wszystkie paragony czy faktury, kiedy kupujemy jakiś produkt, ponieważ bez tego nasza reklamacja wogóle nie będzie brana pod uwagę, bo nie mamy właśnie dowodu zakupu. Nie wolno zatem takich paragonów wyrzucać.

Leave a Reply